perjantai 30. toukokuuta 2014

Kaisa Hernberg: Asiantuntija epämukavuusalueella. Kirja sinulle, joka inhoat myymistä.

Myymisestä on monta mielipidettä ja näkemystä. Kaisa Hernberg ehdottaa mainiosti kirjassaan, että stereotyyppinen vastenmielisyys myyntiä kohtaan johtuu huonosti tehdystä myyntityöstä, jota olemme joutuneet todistamaan erilaisissa tilanteissa. Kokemus hyvästä asiantuntevasta yhteisiin tavoitteisiin tähtäävästä  myyntityöstä auttaa meitä huomaamaan myyntityön hienouksia ja kiinnostumaan asiasta itsekin.



Myymistä tarkastellaan kirjassa laajassa merkityksessä eli  kaikenlaisessa toiseen henkilöön kohdistuvassa vaikuttamisessa, kuten neuvottelu- ja yhteistyötilanteet,  voidaan katsoa olevan kyse myyntityöstä.

Kirjassa käydään läpi työn muuttumista, asiantuntijatyön haasteita ja esimiehen näkökulmaa. Työn muuttumisen trendeinä esitellään seuraavat: arkipäiväinen kansainvälisyys, sosiaalinen media, verkostoituminen, yrittäjyyden nousu, kiire ja jatkuva, nopea muutos. Ne vaikuttavat kaikkeen asiantuntijatyöhön kohdistuviin vaatimuksiin. Ne vaikuttavat myös hyvän myyntityön vaatimuksiin, joita ovat vuorovaikutus, asiantuntemus, rakentava viestintä, auttaminen, yhteisen edun etsiminen, tavoitteellisuus ja proaktiivisuus.

Kaisa Hernberg kirjoittaa mielenkiintoisesti oman asiantuntijabrändin rakentamisen tarpeesta ja keinoista. Hän pyytää aiheellisesti myös miettimään, miten suurta julkisuutta ja asiantuntijuutta on halukas kestämään. Huipulla aina tuulee.

Kaisa Hernberg (2013)Asiantuntija epämukavuusalueella. Kirja sinulle, joka inhoat myymistä.Talentum.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti